Cyfrowa reklama na ciężarówkach

· · · · · | Ciekawostki

Reklama mobilna ma wiele odsłon. Są reklamy na autobusach, tramwajach, samochodach, taki widok jest nam znany. Wydawać by się mogło, że naczepy ciężarówki nie można wykorzystać inaczej jak tylko zamieszczając na niej informacje o przedsiębiorstwie i ciekawą grafikę.

Pojawił się jednak projekt, który stworzyły w kooperacji dwie firmy: RoadAds z Niemiec i Visionect ze Słowenii. Zaprojektowali i wykonali oni reklamę dynamiczną, umieszczaną na tylnych burtach naczepy. Są to dwa ekrany zbudowane z ośmiu 32-calowych paneli. Wykorzystano tu technologię e-ink, która wyświetla czarno-biały obraz nie emitując własnego światła. Ta druga cecha jest bezwzględnie konieczna, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa w ruchu drogowym oślepiającym światłem ekranów.

Koszt zainstalowania jednego zestawu jest dość wysoki, aż 15 tys. euro, ale producenci zapewniają, że zwrot z inwestycji będzie znacznie przewyższał cenę tego systemu.

Co można wyświetlać na takich ekranach? Przeróżne aktualne informacje, np. o korkach, pogodzie, wyniku ważnego meczu, albo reklamę konkretnej firmy.

Projekt na reklamę zaawansowaną technologicznie uruchomiono w Niemczech, uprzednio testując ją przy pomocy kilku ciężarówek, wyposażonych w ekrany. Testowe pojazdy krążyły po drogach i jednocześnie “przyzwyczajały” kierowców do nowego typu reklamy. Pomysł spotkał się z uznaniem, bo w styczniu uruchomiono go na skalę masową. Na początek zaplanowano wypuszczenie na drogi tysiąca pojazdów zaopatrzonych w tę technologię.

Ekrany podłączone są do GPS, aby zlokalizować pojazd z dokładnością do 5 metrów. Mogą także działać przy pomocy Wi-Fi i LTE. Właściciele firm transportowych zyskują tym samym dostęp do specjalnej platformy, która pomaga w zarządzaniu systemem. Powierzchnię reklamową mogą używać do dowolnych celów, przeważnie jednak robią to aby zamieszczać reklamy.

Z platformy tego systemu mogą korzystać też reklamodawcy, którzy są zainteresowani umieszczaniem swojej oferty na ciężarówkach. W ten sposób RoadAds łączy powierzchnię reklamową (konkretne pojazdy należące do firmy transportowej) z klientami poszukującymi alternatywnych rozwiązań reklamowych.