Modernizacja tras kolejowych do portów morskich – polska gospodarka gna ku morzu !

· · | Uncategorized

2020 rok ma stanowić metę inwestycji poprawiających dojazd pociągów towarowych do Gdyni, Gdańska, Szczecina oraz Świnoujścia. Kapitał ma oscylować wokół kwoty 4 miliardów złotych.PKP PLK aktualnie kończą modernizację linii kolejowej między Pruszczem Gdańskim a portem w Gdańsku. Dzięki tym działaniom przepustowość trasy dla pociągów towarowych sześciokrotnie.
 
Pierwszy taki most
 
Budowa mostu nad Martwą Wisłą to jeden z najważniejszych elementów inwestycji. Ważąca blisko 2 tysiące ton i mająca 120 metrów długości konstrukcja stanowi substytut starego, jednotorowego mostu, na którym obowiązywały ograniczenia prędkości.
 
- Nowa przeprawa umożliwia trzykrotnie szybszy przejazd, a drugi tor to jeszcze większa przepustowość. Poprawiły się także warunki dla żeglugi. Tor wodny został poszerzony, a światło mostu zwiększone — napomknął zarządca kolejowej infrastruktury.
 
- Dzięki temu mogą pod nim przepływać statki z większym ładunkiem — nie z jedną, jak dotychczas, ale nawet trzema warstwami kontenerów — zaznaczono.
 
Ruch dwutorowy i modernizacja mostów dotyczą również przepraw na Motławie oraz Raduni. Statystyki dobitnie ukazują wymiar inwestycji. W ciągu pierwszego półrocza 2016 r. tonaż ładunków obsłużonych w porcie koleją wzrósł w porównaniu do pierwszego półrocza 2015 r. o 34 proc. Natomiast liczba obsłużonych wagonów kolejowych wzrosła o 29 proc.
 
Czas na porty morskie !
 
Jak zaznaczyliśmy na początku, do 2020 roku ma zostać zrealizowany program portowy, który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. 4 miliardy złotych przeznaczone na te inwestycje mają być gwarantem: wzrostu przepustowości linii, konkurencyjności przewozów towarowych oraz skrócą czas przewozu ładunków.
 
Potencjał dojazdu do portu w Gdańsku będzie ustawicznie rosnąć. Mają się na to złożyć: modernizacje 70 km torów, przebudowa sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów kolejowo – drogowych. Ma to zapewnić likwidację „wąskiego gardła”, utrudniającego transport. Szczecin i Świnoujście to kolejne punkty strategiczne – przebudowa 160 km torów, konstrukcja dwóch wiaduktów oraz mostu, elektryfikacja wybranych obszarów infrastruktury.
 
Można mówić o niemałym entuzjazmie branży transportowo – logistycznej. Cieszymy się, że kolejowy przewóz może pomóc w usprawnieniu frachtu morskiego. Nasze optymalne rozwiązania również odnoszą się do tej gałęzi transportu, niezależnie od tego, czy dla naszego Klienta potrzebna jest ekspresowa dostawa czy niskie koszta. Wkomponowanie naszej formy do potrzeb i popytu gospodarczego daje możliwość dostawy towarów dla przesyłek kontenerowych (FCL), drobnicowych (LCL), jaki i ponadgabarytowych. Mamy głęboką nadzieję , że kroki te przyczynią się do prężnego rozwoju transportu morskiego i kolejowego, zaś my zachęcamy do zaufania właśnie nam .