Gdzie eksportować? Te kraje wkrótce usłyszą o polskich produktach.
Ministerstwo Rozwoju wybrało pięć rynków perspektywicznych, na których przez najbliższe 3 lata prowadzić będzie intensywną promocję polskiej gospodarki. Do wybranych rynków należą: Algieria, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam.
Celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości nt. możliwości importu z krajów pozaunijnych, często odległych, kosztowych, ale posiadających duży potencjał. Odpowiednia promocja naszych produktów we wskazanych powyżej krajach ma pomóc naszym eksporterom w ekspansji produktów.
Wiemy już gdzie nastąpi promocja polskiej gospodarki ale w zakresie jakich branż? Realizacja programów promocji odbywać się będzie dla następujących branż:
- Sprzęt medyczny
- Maszyny urządzenia
- IT/ICT
- Biotechnologia i farmaceutyka
- Moda polska
- Kosmetyki
- Budowa i wykańczanie budowli
- Jachty i łodzie
- Meble
- Polskie specjalności żywnościowe
- Sektor usług prozdrowotnych
- Części samochodowe i lotnicze
Wybór wyżej wymienionych branż poprzedzony został wieloaspektową analizą danych uzyskanych z różnych źródeł informacji.
W ramach prac przygotowawczych Ministerstwo Rozwoju zleciło dwóm niezależnym instytutom badawczym przeprowadzenie analizy innowacyjnych branż, produktów i usług polskiej gospodarki o charakterze proeksportowym, które można promować na rynkach zagranicznych.
Każdy z instytutów, wykorzystując różnorodne wskaźniki makroekonomiczne, stworzył listę 20 branż i produktów proeksportowych o potencjale wizerunkowym, które wpisują się w założenia Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS).
Dla branż opracowane zostaną szczegółowe zakresy programów promocji, w których określone zostaną działania promocyjne dla przedsiębiorców, na uczestnictwo, w których możliwe jest uzyskanie dofinansowania ze środków poddziałania 3.3.3 PO IR oraz działania ogólne promujące całą branżę – finansowane ze środków poddziałania 3.3.2 PO IR.
Obecnie dla każdego z rynków opracowywany jest odrębny program promocji, w ramach którego określone zostaną narzędzia promocyjne służące zwiększeniu poziomu eksportu na danym rynku. Każdy z programów składać się będzie z dwóch części.
W ramach pierwszej części wskazane zostaną działania promocyjne dla przedsiębiorców. Udział przedsiębiorców w tych działaniach sfinansowany zostanie w ramach poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
W ramach drugiej części, wyszczególnione zostaną działania promujące istotę wybranych branż oraz działania promujące polską gospodarkę. W części tej znajdą się między innymi takie działania jak: organizacja misji przyjazdowych kontrahentów, artykuły sponsorowane w prasie czy działania informacyjno-promocyjne na danym rynku.
Istnieją duże szanse, że programy promocji pomogą w znalezieniu nowych potencjalnych Klientów z krajów Algierii, Indii, Iranu, Meksyku i Wietnamu.
Wide Bridge dzięki siatce połączeń na całym świecie, może realizować przesyłki od drzwi do drzwi. Chętnie przygotujemy wyceny na transport z wyżej wymienionych krajów. Zachęcamy do wysyłania zapytań na quotes@widebridge.pl