E-fracht – recepta dla spedytorów

· · · · · · · | Spedycja

Digitalizacja ABW to krok do osiągnięcia celu jakim jest wyeliminowanie papieru w codziennej dokumentacji. Przemawiają za tym nie tylko względy proekologiczne, lecz także oszczędność pieniędzy i usprawnienie wymiany informacji.

 

 

Obecnie wiele lotnisk, spedycji oraz linii lotniczych wykorzystuje e-AWB i czerpie korzyści  z elektronicznej alternatywy dla listu przewozowego.  Przykładem linii lotniczej, która dba o środowisko wykorzystując e-AWB jest Lufthansa.

 

 

W swoim filmie przedstawia zalety korzystania z takiej formy dokumentacji.

 

 

IATA Cargo postawiła sobie za cel uzyskanie do końca 2016 roku, 56% udziału w użyciu elektronicznego listu przewozowego (e-AWB).

 

 

Takie założenia są dosyć wygórowane, gdyż w porównaniu do 2015 roku target wynosił 45%, a na dwa miesiące przed końcem roku, tj. w październiku użycie wynosiło tylko 35,1%.

 

 

IATA Cargo ma również w planach rozszerzenie pogramu eAWB360, który zrzeszać będzie możliwie jak najwięcej linii lotniczych, aby zsynchronizowały swoje procedury związane z  dokumentacją. Na chwilę obecną w projekcie uczestniczy już 17 linii lotniczych.

 

 

Wdrożenie elektronicznego listu przewozowego pozwala zaoszczędzić czas i ograniczyć koszty. Docelowo ma to znacząco poprawić szybką wymianę informacji związanych z całym procesem przewozu. Ułatwia to pracę liniom lotniczym i spedytorom.